Што се случува кога ќе искомбинирате 520 компјутери, 470 прожектори, и околу 100 самонаречени „ултра-технологисти“? teamLab одлучи да открие.
Уште од 2001 година, јапонскиот уметнички колектив – којшто опфаќа уметници, архитекти, математичари и други – ги пробива границите на уметноста со своите имерзивни, честопати ефемерни, дигитални дела. Оваа група има одржано исклучително популарни изложби во светски рамки, а нивните впечатливи инсталации масивно се споделуваат на социјалните медиуми.Неодамна тие направија голем чекор со отворањето на Borderless („Без граници“) – музеј од малтер и тули во Токио.Ова е првата институција во светот којашто е посветена на дигиталните уметнички дела и кај која онлајн споделувањето се наоѓа во централна позиција.
teamLab Borderless, којшто неодамна се отвори во округот Одаима на Токио и се протега на површина од 10.000 м2, беше создаден во соработка со Mori Building, фирма за управување со недвижности со богато досие во однос на поддршката на уметностите и културниот сектор во Јапонија. Музејот опфаќа 50 од позначајните дела на teamLab, коишто се организирани во пет групи:Светот на Borderless; Атлетска шума; Паркот на иднината; Шумата на светилките; и En Чајџилница.Секој експонат е интерактивен, реагира на движењата на посетителите за да се создаде приказ на светлина и боја којшто постојано се менува.
„Ние сакаме посетителите да разберат како дигиталната технологија може да го прошири концептот на уметноста.Уметноста којашто ја создаваме се состои како од самото уметничко дело, така и од гледачот, а присуството и однесувањето на гледачот можат да влијаат врз делото.“
Помеѓу експонатите се наоѓа и Цветната шума:„Изгубени, потопени и повторно родени“, 2017, е просторија прекриена со проекции од цветови коишто венеат при допир или стапнување врз нив, додека нови растат доколу посетителите стојат мирно.„Шумата на резонантни светилки“, 2016, опфаќа серија светилки коишто висат од плафонот, а секоја од нива ја менувата бојата при пристапување до неа, додека „Мулти скокачкиот универзум“, 2018, им овозможува на посетителите да формираат планети скокајќи нагоре-надолу во просторија чијшто ентериер наликува на вселената и има еластичен под.Сржта на овие дела е желбата не само да се премости јазот помеѓу уметноста и нејзината публика, туку исто така и да се иницира „поместување во односот помеѓу поединецот и толпата“, велат од teamLab.